انتقاد صریح به دولت
خبرنگار فراری
دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:انتقاد دولت,مردم,سیاست,, :: 16:22 ::  نويسنده : خبرنگار

 

 

 

 

 

 

لاریجانی: هنوز در مورد نامزدی در انتخابات مجلس تصمیم نگرفته​ام+انتقاد صریح به دولت

سیاست > چهره ها  - «از چه حوزه​ای کاندیدا می​شوید؟». «هنوز تصمیم نگرفته​ام و مشغول فکر کردنم». این بخشی از سوال و جواب امروز نشست خبری علی لاریجانی بود.

 

به گزارش خبرآنلاین، انتخابات مجلس نهم و نحوه حضور طیف​های مختلف سیاسی در این انتخابات در جای جای نشست خبری لاریجانی سایه افکنده بود. او در پاسخ به سوالی که به حضور اصلاح طلبان در انتخابات اشاره داشت، گفت: همه گروه​هایی که می خواهند در انتخابات حضور یابند باید به الزامات قانونی آن که شورای نگهبان بخشی از آن است، پایبند باشند. شرایط ویژه​ای نمی​توان برای یک طیف خاص قائل شویم. البته فراز و فرودهایی در فعالیت سیاسی گروه​ها بوده و ممکن است اشتباهاتی صورت گرفته باشد اما باید مجموع شرایط را دید. تا جایی که ما می​بینیم، گروه​ها همگی در حال گفت​وگو برای انتخابات هستند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوال دیگری، آغاز فعالیت​های انتخاباتی را زود هنگام ندانست و گفت: استعفاهای انتخاباتی انجام شدهو طبیعی است که کسانی از هم اکنون خودشان را برای انتخابات آماده کردهو تبلیغ کنند.نمایندگان فعلی هم در حوزه​های انتخابیه شان فعالند و حتی می​توانند از صداوسیمای محلی هم برای بیان عملکردشان استفاده کنند. این کار غلطی نیست. آنجایی غلط است که به قول رهبری از قدرت سوء استفاده شود.

خبرنگاری در خصوص هجمه نمایندگان علیه دولت سوال کرد و اینکه مجلس چقدر به توصیه رهبری دال بر همکاری با دولت، عمل کرده است؟ رئیس مجلس هم پاسخ داد: هر قوه​ای وظایفی دارد و نظرات مختلفی می​تواند داشته باشد. نباید گذاشت که برخی حرف​ها شنیده نشود. وقتی دولت از نظریه پردازی دینی تا کارهای اجرایی را در دستور کار خود دارد، طبیعی است که نمایندگان هم در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کنند.

او که می گفت نگاه مجلس هشتم، نگاه توام با همکاری با دیگر قوا است؛ تاکید کرد: البته این به معنای تعطیل کردن وظایف و انتقادات نیست. من هم احساس نکردم که نمایندگان بخواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند.

لاریجانی با بیان اینکه تهمت زدن درست نیست، گفت: ممکن است چند نماینده حرفی بزنند اما این موضع مجلس نیست. از سوی دیگر اینکه دولت با صراحت بگوید قانونی را اجرا نمی کند و یا مجلس در راس قوا نیست که بر خلاف نظر رهبر فقید انقلاب است، کار درستی نیست. وقتی دولت این حرف​ها را می زند، ممکن است که برخی نمایندگان هم به آن پاسخ دهند.

به گفته وی، برخی حرف​ها به مصلحت کشور نیست. رسانه​ها که حتی حامی دولت هم هستند باید خود انتقادی داشته باشند و اگر رفتاری شد که خارج ازحدود کارش بود باید به آن انتقاد کرد.

عمل نکردن به دو سوم برنامه چهارم از سوی دولت، سوال دیگری بود که لاریجانی در واکنش به آن گفت: البته همه این ایراد محتوایی نبوده و برخی ایرادات وارده به دولت شکلی است. مثلا آیین نامه​ها را در زمان مشخص ننوشته​اند. اما چون در برداشت از حساب ذخیره ارزی روش درستی عمل نشد، ما در تدوین صندوق توسعه ملی تدابیری اندیشیدیم.

رئیس مجلس گفت که مجلس تخلفات محتوایی دولت در عمل به برنامه چهارم را از کانال​های خاص و قانونی خود دنبال می​کند.

لاریجانی در پاسخ به اینکه واکنش مجلس به عدم مصوباتی همچون تخصیص بودجه 2 میلیاردی به مترو چیست؟، گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه مشغول بررسی این مساله هستیم که چرا اجرایی نشده است. البته دولت باید بگوید که چرا این قانون را اجرا نمی​کند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی که به اوضاع کشورهای همسایه و اختلاف نظر سوریه و ترکیه اشاره داشت، گفت: ما با آقای اردوغان و گل دوست هستیم. اما در صحنه انقلاب​های منطقه​ای باید رفتار مسئولانه​ای داشت. انتظار از ترکیه این است که در قبال سوریه رفتار مسئولانه​ای داشته باشد. برخی از این رفتارها مورد سوال مردم مسلمان منطقه است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.